– Csaknem tizenhat évvel ezelőtt, 1995 októberében kezdtem az ÉMÁSZ ózdi kirendeltségén. Az ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft. követelés menedzsment osztályán dolgozom, mint kiemelt értékesítési előadó.
A kintlévőség csökkentésével foglalkozom, telefonon hívom azokat a fogyasztókat, akiknek tartozása van, tájékoztatom őket elmaradásuk összegéről és ha tudok segítek. Ugyanis a beszélgetések során kiderül az elmaradás oka, ami adódhat például helytelen postázási címből, ilyenkor pontosítom a fogyasztó segítségével és küldök új számlamásolatot, csekket, ha fizetési nehézsége van, de tud teljesíteni, akkor részlet vagy haladék megadására is lehetőségem van. Ha a fogyasztó nem ért egyet a követeléssel és be tudja mondani a mérőállást, helyesbítem a számláját, amennyiben pedig ez a lehetőségemen kívül esik, tájékoztatom hová fordulhat segítségért, pontos felvilágosításért. Elég változatos ez a munka, és arra törekszem, törekszünk, hogy a fogyasztó ne csak a tartozását fizesse be, ami az elsődleges szempont természetesen, hanem elégedett is legyen. Persze erőfeszítéseim nem mindig járnak sikerrel.
Szóval visszatérve a kezdetekhez, az ózdi kirendeltségen kezdtem, ahol először ügyintézőként irodán dolgoztam, majd pénzbeszedőként kerestem fel az embereket. 1999-be Miskolcra költöztünk, ugyanis a férjem pályázaton a megyeszékhelyen kapott új munkalehetőséget és nekem is sikerült a központban elhelyezkednem. Ekkor volt az első nagyobb átszervezés: létrejött az értékesítési és behajtási főosztály kisfogyasztói számlázási osztály és engem, mint adatkarbantartót átvettek a kirendeltségről. Itt más volt a feladatom, mint amit azelőtt végeztem, mert nem volt személyes ügyfélkapcsolatom. 2000-ben ugyanezen az osztályon átkerültem folyószámla ügyintézői munkakörbe, ahol a fogyasztók telefonos, vagy levélben történő megkeresésére igyekeztem megoldást találni, de akkor a fogyasztói megkeresésre reagáltam, most pedig én keresem őket. 2002-ben újabb átszervezés történt, innentől a hátralék csökkentésével foglalkozom, ez nagyon változatos és sokrétű munka ugyanis már nem csak a fogyasztókkal, hanem a szerelőkkel is napi telefonos kapcsolatban voltunk. Ezt a munkafolyamatot sajnos elvették tőlünk és mint telefonos csoport kaptuk a már említett feladatkört, most ebben igyekszem mindent megtenni a cég érdekeit szem előtt tartva és a fogyasztóknak is igyekszem segíteni.
A kollágákkal mindig igyekszünk egymáshoz alkalmazkodni, ha valakinek gondja van, segítünk, mindig van valakinek egy-egy jó ötlete, megoldása az adott problémára. A napokban csoportunk kapott egy saját konyharészt, ahol az étkezést és az ezzel kapcsolatos dolgokat elintézhetjük. Az étkezéseket igyekszünk egy időben megoldani, így tudunk beszélgetni, pár percig egymásra figyelni, mert a munka közben ez lehetetlen, ugyanis valamennyien a fogyasztóra figyelünk. A feszült munkatempót és mindennapi feszültséget a névnapok és a születésnapok megtartásával tesszük oldottabbá, lazábbá, ilyenkor kis jellegzetességgel felköszöntjük az ünnepeltet. Mindig nagyon várjuk a jó időt: keresünk egy délutánt, amely mindenkinek megfelel – ez nem kis feladat harminc embert figyelembe véve.
Az irodát igyekeztünk kolléganőimmel úgy kialakítani, hogy az adott lehetőségek mellett mindenkinek jó közérzetet biztosítson, hiszen életünk egy részét itt töltjük és nem mindegy, hogyan. Egyébként szeretek itt dolgozni és büszke is vagyok rá. Mindig szívesen és nagy örömmel találkozom az émászosokkal, legyenek aktívak, vagy nyugdíjasok. Jó tudni róluk, hogy vannak, mit csinálnak, ezért a rendezvényeken a családommal együtt veszek részt. Ilyenkor nem csak a régi ismerősökkel találkozom, hanem sokszor új ismeretségeket és barátságokat is kötök.
A munkahelyeken fontos, hogy legyen helyi szakszervezet, illetve a dolgozók tudjanak róla, annak tevékenységéről és azokról a lehetőségekről, amiket az érdekképviselet jelent és adhat. Amikor a miskolci központba kerültem, akkor léptem be a szakszervezetbe és azóta is tagja vagyok. Jó lenne, ha minél több embert sikerülne megszólítania a szervezetnek és az „oldalára” állítania főleg a fiatalokat. Ők ugyanis valahogyan nem találnak a szakszervezetre, pedig velük tovább növekedne érdekérvényesítő képességünk.
Tagként vagyok jelen, de támogatásommal igyekszem segíteni a bizottság munkáját, részt veszek a megmozdulásaikon, ezzel fejezem ki, ha egyetértek követeléseivel. Elvárásaim egyszerűek: a legfontosabb a munkahelyek megőrzése és a már kivívott eredmények megtartása és persze mindig álljanak ki a dolgozók mellett. A mai világban ez nagy segítség, ha van az embernek munkája és megfizetik érte, ezzel ugyanis családok sokaságát menthetik meg.
A családomról annyit mondanék, férjem Fehérvári Tibor, aki szintén a cégnél, az ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálati Kft. ügyfélszolgálati irodák osztályán mint mentor dolgozik. Sokan ismerik, hiszen ő segít a fogyasztói irodákban lévő ügyintézőknek, ha szükségük van rá. Fiunk, Norbert már majdnem felnőtt. Szabadidőmet legszívesebben a családommal töltöm, ez lehet kirándulás, tévézés, olvasás, az a lényeg, hogy együtt tegyük.
Küldje tovább! | Nyomtatható verzió | Vissza a lap tetejére |
EVDSZ 2018. évi Rendezvényterve
EVDSZ 2018. évi Munkaprogramja
EVDSZ PROGRAMALKOTÁS 2018-2023
Aláírásra került a Villamosenergia-ipari Bér- és Szociális Megállapodás 2018-ra vonatkozóan
Villamosenergia-ipari Ágazati Kollektív Szerződés (2017. január 1-től)