ÉRDEKKÉPVISELET ÉS ÁLTALÁNOS KOMPETENCIAFEJLESZTÉS - 2. csoport
A képzés 2014. szeptember 12-13-án, Siófokon kerül megtartásra, amelyen alapszervezeti szakszervezeti tagok, bizalmiak vesznek részt.
Az első nap képző intézménye:
az oktató Kisgyörgy Sándor az ÉTOSZ Egyesülés igazgatója.
A képzés célja ismét az, hogy a célcsoport számára releváns ismereteket biztosítsunk a szakszervezet jogairól, működési mechanizmusáról, jelenlegi helyzetéről, jogszabályi, gazdasági és társadalmi környezetéről
A képzés során elsajátított ismeretek, kialakított készségek, képességek, kompetenciák:
A képzésen részvevő képes legyen:
• ismertetni a magyar szakszervezeti mozgalom fontosabb állomásait
• ismertetni a szakszervezetek jogait, időszerű feladatait és alapvető stratégiáit
• ismertetni a magyar szakszervezetek felépítését, a tisztségviselők szerepkörét, feladatait
• megtalálni a Munka Törvénykönyvében a kollektív munkajogra vonatkozó rendelkezéseket és az egyes rendelkezéseket példákkal magyarázza
• megadott szempontok alapján a kollektív szerződés elemzésére, ill. javaslattételre annak tartalmát illetően
• azoknak a jogszabályoknak a felsorolására és ismertetésére, amelyek alapszinten tartalmazzák a szakszervezetek és a gazdasági szervezetek alapvető gazdálkodási és pénzügyi szabályait
A második nap képző intézménye:
trénerei: Adorjáni Mária, a Komárom Megyei Ergonómiai Tanácsadó KKT ügyvezetője
Dr. Nemeskéri Gyula, az Ergofit Kft ügyvezető igazgatója
A képzés célja ismét az, hogy a résztvevők támogatást kapjanak a szakszervezeti munkájukhoz fontos kompetenciák, így a kommunikációs, meggyőzési képességeik fejlesztéséhez, és konfliktuskezelési alapismereteik fejlesztéséhez.
A trénerek olyan programot állítottak össze, amely figyelembe vette a szakszervezeti bizalmiak munkáját, és fenntartja a képzés során a résztvevők érdeklődését. A résztvevők a különböző feladatok, szituációs helyzetek megoldásával olyan tapasztalatokat szereztek, amelyeket jól tudnak hasznosítani mindennapi érdekképviseleti, érdekvédelmi munkájukban. A kérdőívek kitöltésével a résztvevők visszajelzést kapnak saját konfliktuskezelési taktikáik megválasztásához, saját és mások viselkedése mögötti személyes jellemzőkről. A gyakorlatias feladatmegoldások során a résztvevők valós élményeket kapnak a közös problémamegoldás, az egymás meggyőzése, a kommunikáció témakörökben.
Kapcsolódó dokumentumok:
1. nap:
Előadások:
A magyar szakszervezetek története
2. nap:
Küldje tovább! | Nyomtatható verzió | Vissza a lap tetejére |