Már a görögök és rómaiak kultúrájában szerepe volt a sporteseményeken a reklámnak. Természetesen a gladiátorok nem terméket, céget reklámoztak, hanem egy város, politikus, hadvezér hírnevét öregbítették. A promóciós eszközök közt a szponzorálás ugyan nem olyan ősi, mint a reklámozás, de senki sem kutatta annak eredetét, hogy az olimpiai játékokra a résztvevők miből fedezték a felkészülésükhöz szükséges kiadásokat.
Napjainkban is szorosan összekapcsolódik a sport, a reklámozás és a szponzorálás. A cégek a sporton, a sporteseményeken keresztül próbálják elérni potenciális ügyfeleiket. Érthető, hiszen a lakosság szabadideje és a sportok iránti érdeklődése megnőtt, és egészségük megőrzése érdekében maguk is igyekeznek a számukra elérhető mozgáslehetőségeket kihasználni. Így van ez szolgáltatási területünkön is, ahol a Duna és Tisza, s egyéb „hajózható” vizek közelsége természetessé teszi az itt élő ügyfeleink és munkatársaink számára a vízisportok szeretetét. E szívünkhöz közelálló sportág támogatásával a DÉMÁSZ Rt. is „beszáll” Haller Ákos és Pető Tibor hajójába azokon a világversenyeken, amelyeken a 2004-es olimpiáig (s reményeink szerint ott is) küzdenek a győzelemért. Azért, hogy az evezőspáros a DÉMÁSZ-Szeged Vízisport Egyesület versenyzőjeként sikeres legyen, s nevünket, logónkat viselve saját és társaságunk imázsát is növelje, hogy velük együtt felvehessük a versenyt!
NK
(Forrás: "forró drót" újság 9. évf. 7-8.sz.)